25/05/2023
Астанада "Орталық Азиядағы тұрақты даму және транзиттік әлеутті іске асырудағы энергетикалық өткел" тақырыбындағы 1-ші Қазақстандық авиациялық диалог өтті.
Форумда авиация саласындағы шығарындыларды азайту (Fly Net Zero 2050), Қазақстанда тұрақты авиаотын өндіру мүмкіндіктері, Қазақстанның Jet А-1 маркалы авиаотынға көшуі, геосаяси шиеленіс пен экономикалық санкциялардың Орталық Азияның транзиттік әлеуетін дамытуға әсері мәселелері талқыланды.
Форумның негізгі міндеттерінің бірі - авиаотын нарығындағы жаһандық үрдістерді ескере отырып, азаматтық авиацияны дамыту жөніндегі жол картасын әзірлеу үшін Орталық Азияның авиациялық қоғамдастығының күш-жігерін біріктіру. Алғашқы Қазақстандық авиациялық диалогтың қорытындылары авиаотын нарығын дамытуға және Қазақстан мен Орталық Азиядағы ұшу қауіпсіздігінің деңгейін арттыруға қызмет етеді.
IATA Директорлар кеңесінің төрағасы Мехмет Нане Қазақстан авиация саласын дамытуға және қажетті инфрақұрылымды ұсынуға үлкен қолдау көрсететінін атап өтті. «Мен Қазақстанның авиация саласының серпінді даму көрсетіп жатқанын көріп қуанамын, бұл ұшу қауіпсіздігі мен авиация саласының тиімділігіне кепілдік береді. Қазақстан – Азия мен Еуропаның арасында орналасқан Орталық Азиядағы жетекші мемлекет, Қазақстанның авиациясы елдің экономикалық дамуына елеулі үлес қосатын болады.»
Бүгінгі таңда ҚР барлық ірі Мұнай өңдеу зауыттарның халықаралық стандарттарға сәйкес келетін және әлемнің көптеген елдерінде қолданылатын JET A-1 маркалы отын өндіруге дайын. Отынның осы түрін пайдалану ҚР әуежайларының жанармай құю кешендеріне сұранысты арттырады және отандық авиация саласына қызмет көрсетудің қауіпсіздігі мен сапасы саласындағы халықаралық стандарттарға сәйкес келуге мүмкіндік береді.
Баспасөз конференциясы барысында Қазақстанның авиациялық әкімшілігінің бас директоры Каталин Раду алғашқы қазақстандық авиациялық диалог елдер арасындағы ынтымақтастықтың негізі болғанын атап өтті. "Біздің басты назарымыз - жолаушылар, олардың қауіпсіздігі мен қауіпсіздігі, біз ұшуларды қауіпсіз және қолжетімді ету үшін бәрін жасаймыз. Осы форум аясында біз аймақтық ынтымақтастық бастамасы бойынша тиімділік пен қауіпсіздікті арттыру мақсатында Орталық Азия және Кавказ елдерімен өзара әрекеттесеміз.".
"Авиация ішкі рейстер, жүктерді тасымалдау үшін үлкен рөл атқарады. Авиация-бұл мемлекеттегі стратегиялық бағыт. Қазақстан авиациясының дамуы көршілес Орталық Азия елдері үшін жақсы үлгі болып табылады. Қазақстан авиацияны дамытудың үлгісін көрсетіп, инвесторлар үшін маңыздылығын арттырады, авиацияны дамытудың факторы болып табылады."- деді iPADIS Президенті Олумиюва Бенард Алиу.
Қазақстанға тұрақты баламалы авиаотын (SAF) өндіру мүмкіндігін қарастыру қажет. Бұл шетелдік авиатасымалдаушылар үшін отандық әуежайлардың тартымдылығын арттырады (2030 жылдан бастап еуропалық авиатасымалдаушылар SAF-қа ауысады/немесе ішінара ауысады).
Тұрақты баламалы авиаотынды (SAF) қолданудың жаһандық нарығы жөніндегі сессияда және оның авиакомпаниялар экономикасына әсері Қазақстан авиациялық әкімшілігінің орнықты даму департаментінің директоры Жанна Шек: "CORSIA шеңберінде SAF пайдалану авиациядан парниктік газдар шығарындыларын азайту және климаттың өзгеруіне қарсы күрес мақсаттарына қол жеткізу үшін маңызды құрал бола алады. Ол авиацияның экологиялық тұрақтылығына ықпал етеді және тұрақты технологиялар мен нарықтардың дамуын ынталандырады.»
Іс-шара аясында қазақстандық және халықаралық авиациялық нарық компаниялары арасындағы ынтымақтастық туралы бірқатар меморандумдарға, сондай-ақ ниет хатқа қол қойылды. Сондай-ақ сала мамандары үшін S&P Global Commodity Insights халықаралық корпорациясының Лондон кеңсесінің өкілдері Platts баға белгілеулерін есептеу әдіснамасымен танысу және оларды авиациялық отынға қолдану бойынша оқыту семинарын өткізді.