30/09/2024
Еңбек күні қарсаңында, жұмысшы кәсіптерін қорғауға және құрметтеуге, балаларға жас кезінен бастап еңбектің маңыздылығы туралы хабардар етуге шақырулар жиі айтылатын кезде, авиация саласын нығайтуға, Қазақстанның Азаматтық авиация ұшқыштарының плеиадасын құруға үлкен үлес қосқан кетуші ұрпақ өкілдерінің бірі, нағыз Авиатор еске алынады.
Ермек Сансызбайұлы Әбдіраманов – 1-сыныпты ұшқыш, халықаралық көлік академиясының академигі, ҚР Азаматтық авиация академиясының профессоры. Ол жай ғана ұшқыш емес, Ермек Сансызбайұлы Қазақстанның азаматтық авиациясындағы дәуірдің символына айналды. Оның саланы дамытуға қосқан үлесі, мамандыққа деген адалдығы және жаңа ұрпаққа үлгі болуы оның есімін авиациядағы нағыз аңызға айналдырды.
Ермек Әбдіраманов – Қазақстанның азаматтық авиациясының жарқын өкілі, оның мансабы мен жетістіктері авиацияның жанқиярлық қызметінің үлгісі болып табылады. Ұзындығы 36 жыл кәсіби ұшу Ермек Сансызбайұлы шағын ұшақтың екінші ұшқышынан Қазақстанның ірі авиациялық құрылымдарындағы басшылық лауазымдарға дейін өтті.
Оның авиациядағы саяхаты 1958 жылы Ермек Сансызбайұлы Есік қаласындағы жұмысшы жастардың кешкі мектебін бітіріп, Бугуруслан азаматтық әуе флотының ұшу училищесіне (ГВФ) түскен кезде басталды. Үш жылдан кейін, 1961 жылы ол оқуын аяқтап, ұшу мансабын Ан-2 ұшағының екінші ұшқышы ретінде бастады. Сол жылдары Қазақстанның азаматтық авиациясы өркендеп, Абдраманов оның дамуына белсенді қатысқандардың қатарында болды.
Оның мансабындағы алғашқы маңызды жетістік 1965 жылы Ан-2 ұшағының командирі болып тағайындалды. Бұл кезең ол үшін тек кәсіби өсумен ғана емес, жауапкершіліктің артуымен де ерекшеленді — екі жылдан кейін ол буын командирі болды және эскадрилья командирінің орынбасары қызметін уақытша атқарды. Бірақ оның амбициясы мұнымен тоқтаған жоқ: 1969 жылы Ермек Сансызбайұлы өзі үшін жаңа Ан-24 ұшағын игерді, бұл оған ұшу қызметінің көкжиегін кеңейтуге мүмкіндік берді.
Абдрамановтың мансабындағы маңызды кезеңдердің бірі оның азаматтық авиация академиясында оқуы болды, оны 1974 жылы сәтті аяқтады. Жаңа білім мен құзыреттілікке ие бола отырып, ол азаматтық авиация комитетінің (КУГА) ұшу-штурман бөлімінің ұшқыш-инспекторы болды. 1977 жылы өзінің кәсібилігінің арқасында ол Алматы авиаотрядында Ил-62 ұшқышына екінші ұшқыш болып тағайындалды. Бір жылдан кейін оған осы әуе кемесін басқару сеніп тапсырылды-ол Ил-62 командирі болды.
Оның ұшу мансабындағы келесі кезең Ил-86 аэробусын игеру болды. 1984 жылы Ермек Сансызбайұлы осы ұшақтың командирі, Ил-86 ұшағымен ұшуды игерген алғашқы қазақ ұшқышы болды, сол кездегі басқарудағы ең ірі және ең қиын ұшақтардың бірі. Шеберлік пен берілгендік оған Еуропа, Африка, Қытай, Түркия және Кореяны қамтитын халықаралық рейстерді сәтті орындауға мүмкіндік берді.
1992 жылға қарай Абдраманов әуе кемелерін шебер басқарып қана қоймай, басшылық қызметтерді де атқарды. Ол Алматы Біріккен авиаотрядының ұшу отрядын басқарды, ал бір жылдан кейін куга-да ұшу жұмысын ұйымдастыру жөніндегі басқарма бастығының орынбасары лауазымына ауысты. Көп ұзамай ол "Қазақстан әуе жолы" әуекомпаниясының вице-президенті болып тағайындалды, бұл оның жоғары кәсіби деңгейі мен әріптестері арасындағы құрметін айғақтады.
Ермек Сансызбайұлы өзінің ұзақ мансабында ұшуларға ғана емес, ұйымдастырушылық және білім беру қызметіне де белсенді қатысты. 1997 жылы ол Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникациялар министрлігінің Мемлекеттік әуе қадағалау бөлімінің бас инспекторы болды, онда ұшу қауіпсіздігі стандарттарының сақталуын қадағалады. Содан кейін мансап оны Азаматтық авиация Академиясына алып келді, онда ол ұшу қауіпсіздігі инспекциясының бастығы, ал 2000 жылы ұшу — әдістемелік және тәрбие про жөніндегі проректор болып тағайындалды. Бұл қызметте ол өзінің бай тәжірибесін ұшқыштардың жас буынына бере отырып, авиация саласына жаңа кадрлар дайындаумен айналысты. 2006 жылдан бастап ол академияның ұшу-жаттығу кешенін басқарды, болашақ ұшқыштардың практикалық дағдыларын жетілдіруге ықпал етті.
Кейіннен Ермек Сансызбайұлының мансабы "Еуро-Азия Эйр" әуекомпаниясында жалғасты. Абдрамановтың жалпы шабуылы 20 мың сағаттан астам уақытты құрады, бұл авиациядағы ерекше жетістік.
Ермек Абдрамановтың, ҚР құрметті авиаторы, КСРО еңбек сіңірген ұшқышы Шмидт Сабировтың естеліктерінен: "ұшқыш ретінде ол батыл, сауатты, айрықша тағдыры бар адам, ол үшін авиация өмір бойы іс болды. Ол түбінен өсті. "Қазақстан әуе жолы" ұлттық авиакомпаниясының жетекшілерінің бірі болды. ГА академиясының проректоры ретінде ұлттық кадрларды тәрбиелеу ісіне елеулі үлес қосты. Қысқасы, бұл кәсіпқой-қайсысын іздеу керек! Кез-келген жұмыста ол әрқашан айқындықпен, дәлдікпен, жоғары кәсібилікпен ерекшеленеді".
Азаматтық авиация қызметіне берілген 36 жыл ішінде және академиялық саладағы үздік жетістіктері үшін "Қазақстан даңқы" және "Тың және тыңайған жерлерді игергені үшін" ордендерін, сондай-ақ "Еңбек сіңірген авиация қызметі" және "Құрметті авиатор"белгілерін қоса алғанда, көптеген Үкіметтік наградалармен марапатталды.
Ермек Әбдіраманов 2024 жылдың мамыр айында қайтыс болды. Оның естелігі оның туыстары мен достарының, пікірлестерінің, әріптестерінің және көптеген студенттерінің жүрегінде мәңгі қалады.
1-сыныпты ұшқыш, халықаралық көлік академиясының академигі, ҚР Азаматтық авиация академиясының профессоры, ол жай ғана ұшқыш емес еді – Ермек Сансызбайұлы Қазақстанның азаматтық авиациясындағы дәуірдің символына айналды. Оның саланы дамытуға қосқан үлесі, мамандыққа деген адалдығы және жаңа ұрпаққа үлгі болуы оның есімін авиациядағы нағыз аңызға айналдырды.