08/10/2024
Астанада "Көкжиек-2035: жасанды интеллект және болашақтың көлігі" Форсайт-форумы өтті. Іс-шараға Қазақстан Республикасы Көлік министрлігінің, ұлттық компаниялардың жетекші сарапшылары, Қазақстан мен серіктес елдердің көлік, ғылыми ұйымдарының өкілдері қатысты.
"Жібектен цифрлық көлік жолына дейін" стратегиялық сессиясының жұмысына Қазақстан Республикасының Көлік вице-министрі Мақсат Қалиақпаров қатысты.
Форумның күн тәртібіне этикадан бастап киберқауіпсіздікке дейінгі жасанды интеллектті енгізуге қатысты көптеген сұрақтар қойылды. Жаңа технологияларды қолдана отырып, болашақ бейнелер тұрғысынан көлік аспектілері қарастырылды.
"Көлік саласындағы зияткерлік сервистердің практикалық кейстері" сараптамалық сессиясында "Азаматтық авиациядағы жасанды интеллект" тақырыбында Қазақстанның авиациялық әкімшілігінің ұшу қауіпсіздігін басқару, сапа, стратегия және стандарттарға сәйкестік департаментінің директоры Жанат Әбдіғалимов баяндама жасады.
ҚАӘ өкілі азаматтық авиация саласында жаңа технологияларды пайдалану туралы айтып, әлемдік тәжірибеден мысалдар келтіріп берді, атап айтқанда, жасанды интеллект рейстердің кешігуін болжау, отын шығынын оңтайландыру, ұшу қауіпсіздігі (әуе кемелеріне тиімдірек қызмет көрсету, әуе жолаушыларына қызмет көрсету, ұшу маршруттарын оңтайландыру, жөндеу) отын мен отын шығарындыларын басқаруды жақсарту бөлігінде көптеген мүмкіндіктер беретін және бөлшектерді құрастыру, ұшқыштар мен кабиналық экипажды жоспарлауды/басқаруды оңтайландыру, сондай-ақ ауа-райын болжауды және терминалда өзіне-өзі қызмет көрсетуді жақсартуға мүмкіндік береді.
"Жасанды интеллект авиакомпаниялар үшін, әуежайлар үшін жолаушылармен тиімді қарым-қатынас жасау үшін, яғни мессенджерлер мен электрондық пошта арқылы СМС-хабарламаларды алдын ала жіберу үшін рейстердің кешігуін болжауға көмектеседі. Әуе қозғалысын ұйымдастырудың заманауи жүйелері авиакомпанияларға оңтайлы ұшу маршруттарын орнатуға мүмкіндік береді. Маршруттарды оңтайландыру жаһандық аэронавигациялық жоспар аясында жүзеге асырылатын ИКАО бастамасы бойынша да мүмкін. Ұшуларды еркін бағыттау тұжырымдамасын енгізудің арқасында авиакомпаниялар мен аэронавигациялық провайдерлер маршруттарды оңтайлы құра алады, бұл ұшуларды орындауға ғана емес, сонымен қатар экологияға да тиімді әсер етеді", - деді Ж. Әбдіғалымов. Ол сондай-ақ азаматтық авиация саласында жасанды интеллект қолдануды реттеу мәселелері ең өзекті мәселелердің бірі болып табылатынын атап өтті. Бұл тақырып ИКАО Ассамблеяларының өрістерінде де белсенді талқыланады, онда сала қатысушылары азаматтық авиацияда жасанды интеллектті пайдаланудың стандарттары мен ұсынылған тәжірибесін әзірлеуді, сондай-ақ кадрларды, болашақ ұрпақтың сарапшыларын тікелей даярлауды ұсынады.
ЖИ реттеудің ең жақсы тәжірибелерінің бірі–2020 жылғы Жол картасының екінші нұсқасын шығарған Еуропалық ұшу қауіпсіздігі агенттігі (EASA). Құжат азаматтық авиация саласының барлық салаларын және азаматтық авиацияда ЖИ қолданудың тікелей реттеуші болашағын қамтиды.