Кіру

Басты бет >
Bek Air әуекомпаниясы әуе кемесінің авиациялық оқиғаны тексерудің аяқталуына қатысты ақпарат

30/04/2022

Азаматтық авиация комитеті мен Қазақстанның авиациялық әкімшілігі Bek Air әуекомпаниясының Fokker-100 әуе кемесімен болған авиациялық оқиғаны тексеруді аяқталуына арналған баспасөз конференциясында Көліктегі оқиғалар мен оқыс оқиғаларды тексеру департаментінің директоры Болат Наурызалиевтің бірқатар сөздері дұрыс емес, сондай-ақ құзыреті шегінен тыс деп санайды.

Ұлттық заңнамаға және Халықаралық азаматтық авиация ұйымының (ИКАО) стандарттары мен ұсынылатын практикасына сәйкес авиациялық оқиғаны немесе оқыс оқиғаны тексерудің мақсаттары оқиғаның және (немесе) ілеспе факторлардың себептерін анықтау, авиациялық оқиғалар мен инциденттерді болашақта болдырмау және қауіпсіздікті қамтамасыз ету бойынша ұсынымдар әзірлеу болып табылады.

Біреудің кінәсі мен жауапкершілігін анықтау авиациялық оқиғаны немесе оқыс оқиғаны тексерудің мақсаты болып табылмайды.

Азаматтық авиация комитеті мен Қазақстанның авиациялық әкімшілігі өз қызметінде ИКАО стандарттарын және ұлттық заңнаманы басшылыққа алады.

Азаматтық авиация саласын басқаруға жаңа тәсілді енгізу 2021 жылғы тамызда жүргізілген тексеру қорытындысы бойынша ИКАО аудиторларымен жоғары бағаланды.

Қазіргі уақытта Қазақстан ұшу қауіпсіздігін қамтамасыз ету бойынша ИКАО стандарттарына 84% - ға сәйкес келеді, бұл орташа әлемдік көрсеткіштен 15% - ға жоғары.

Бұл ретте, негізгі авиациялық заңнама саласында елеулі прогреске қол жеткізілді, онда ИКАО стандарттарына сәйкестік 81% (бұрын 61%), азаматтық авиацияны басқару жүйесі - 75% (бұрын 37,5%) құрады.

Бұл көрсеткіш ИКАО-ның Қазақстанда азаматтық авиация саласын басқарудың жаңа моделін енгізу бойынша мойындағанын айқын көрсетеді.

Сонымен қатар, ҚР-да авиациялық оқиғалар мен оқыс оқиғаларды тексеру саласында ИКАО стандарттарына сәйкестіктің ең төменгі деңгейі – 53% тіркелді, бұл Сенегал – 56%, Гамбия – 56%, Того – 56%, Ямайка – 57%, Ливан-57% сияқты елдердің көрсеткіштерімен салыстыруға болады.

Осы саладағы Көліктегі оқиғалар мен оқыс оқиғаларды тексеру департаментінің көрсеткіші ТМД елдерімен салыстырғанда төмен болып табылады: Ресей – 86%, Қырғызстан – 82 %, Латвия – 79%, Тәжікстан – 78%, Армения – 68%, Украина 64%.

Көліктегі оқиғалар мен оқыс оқиғаларды тексеру департаментінің директоры Болат Наурызалиевтің әуе кемелерін мұз қатуға қарсы өңдеуге қатысты айтқан сөздерін шындыққа сәйкес келмейді деп санаймыз, олар келесі себептер бойынша жұртшылықты жаңылыстырады.

Бүгінгі таңда Қазақстанда әуе кемелерін мұз қатуға қарсы өңдеуге, оның ішінде мұз қатуға қарсы сұйықтықтарды қолдану бойынша қойылатын талаптар регламенттелген.

Жоғарыда көрсетілген талаптар "әуе кемелерінің бетінен қар мен мұзды жою" азаматтық әуе кемелерін техникалық пайдалану және жөндеу қағидаларының 6-параграфында көрсетілген (ҚР ИИДМ 30.04.2015 ж. № 551 бұйрығы). Сондай-ақ осы Қағидаларда әуе кемесіндегі қар–мұз түзілімдерін жою кезінде осы жұмыстарды жүргізуге арналған пайдалану құжаттамасын - Әуе кемесін ұшуға пайдалану жөніндегі нұсқаулықты басшылыққа алатындығы көрсетілген.

Бұл ретте, жалпы әлемдік практикаға сәйкес әуе кемесінің әрбір түрі үшін әуе кемелерін өндірушілер қабылдайтын нұсқаулық бар екенін атап өтеміз, оны қатаң сақтау керек.

Нұсқаулықтың талаптары Қазақстан Республикасының азаматтық авиациясында ұшуды жүргізу қағидаларының 204-тармағының 6-параграфында көрсетілген (ҚР ИИДМ 28.07.2017 ж. № 509 бұйрығы).

Мұз қатуға қарсы өңдеуді қолдану жөніндегі түпкілікті шешімді пайдаланушы – әуе кемесінің командирі өзі қабылдайды.

Анықтама: әуе кемесін ұшуда пайдалану жөніндегі нұсқаулықты әуе кемелерін өндірушілер ұсынады, сондай-ақ "таза әуе кемесінің тұжырымдамасына" негізделеді. Осылайша, әуе кемелерін пайдаланушыларда пайдалану құжаттамасында ұшуды орындағанға дейін әуе кемесіндегі қар-мұз түзілімдерін жоюға қойылатын талаптар бар.

Жердегі мұздану жағдайында ұшуға қойылатын стандарттардың (талаптардың) өзі ИКАО – ның 6-қосымшасында, 1-бөлігі-халықаралық коммерциялық әуе көлігі. Ұшақтар. "Жоспарланатын ұшу" қосымшасының 4.3.5.6-тармағына сәйкес немесе жердегі мұзданудың болжамды немесе белгілі жағдайларында орындау күтілуде, ұшақ мұздануды анықтау үшін тексеруден өткен жағдайда ғана басталады және онда, қажеттілігіне қарай, жұмыстар жүргізілді мұздануды жою/болдырмау бойынша. Мұздың немесе табиғи жолмен пайда болатын басқа да ластанулардың өсуі ұшақтың ұшуды орындау алдында ұшуға жарамды күйде болуы үшін жойылады".

Әуекомпаниялар және қызмет көрсетушілер (әуежайлар) әуе кемелерін мұз қатуға қарсы өңдеу бойынша қызмет көрсету кезінде SAE (SAE AS6285, AS6286) жаһандық стандарттарын басшылыққа алады, олар әуе кемелерін мұз қатуға қарсы өңдеу жөніндегі рәсімдерге, өңдеуді жүзеге асыратын персоналдың біліктілігіне, мұз қатуға қарсы сұйықтықтардың сапасына және т. б. талаптар қояды.

Анықтама: SAE (Society of Automotive Engineers) автомобиль инженерлері қоғамы (американдық автомобиль инженерлері қауымдастығы) — жер немесе теңізде, ауада немесе ғарышта пайдалану үшін көлік құралдарын әзірлеуде, өндіруде, қызмет көрсетуде және басқаруда қолданылатын техникалық ақпарат пен тәжірибенің көзі.

Бұдан басқа, барлық көрсетілетін қызметтерді жеткізушілер қызмет көрсетілетін әуекомпаниялар тарапынан көрсетілген стандарттардың талаптарына сәйкестігі тұрғысынан жыл сайынғы (маусым сайынғы) аудитті өткізеді және әуекомпаниялар көрсетілетін қызметтерді жеткізушілерге жерде қызмет көрсету жөніндегі шарттарда бекітілген әуе кемесінің әрбір нақты түрінің ерекшеліктерін ескеретін, әуекомпаниялар пайдаланатын әуе кемелерін мұз қатуға қарсы өңдеуге қойылатын талаптарды ұсынуға міндетті.

Тергеу органының басқа мәлімдемелеріне қатысты Азаматтық авиация комитетінің лауазымды тұлғалары тарапынан әрекетсіздік және немқұрайлылық байқалатын нормативтік құқықтық актілерге сілтеме дұрыс емес ақпарат болып табылатынын хабарлаймыз.

Аталған бұйрықтар ҚР аумағында азаматтық әуеайлақтарды пайдалануды жүзеге асыратын жеке және заңды тұлғаларға қолданылатын әуеайлақтарға қойылатын негізгі ең төменгі талаптарды (31.03.2015 ж. № 381) және Қазақстан Республикасының азаматтық авиациясында ұшуды әуеайлақтық қамтамасыз ету тәртібін (07.10.2015 ж. № 978) айқындайды.

Жоғарыда көрсетілген қағидаларға сәйкес әуеайлақ маңындағы аумақтың жай-күйін бақылау, атап айтқанда, келісілмеген объектілерді салу мен салуды анықтау жылына кемінде екі рет кедергілерді мониторингтеу (есепке алу) жөніндегі іс-шараларды жүргізуді қамтамасыз етуге, ал қажет болған кезде мүдделі мемлекеттік органдар мен ұйымдарды хабардар етуге тиіс ұшуды әуеайлақтық қамтамасыз етудің (әуежайлардың әуеайлақтық қызметінің) негізгі міндеттеріне жатады.

Әуе кемелерінің ұшу қауіпсіздігіне қатер төндіруі мүмкін қызметті жүзеге асыруға рұқсаттар беру қағидалары (ҚРҮҚ 12.05.2011 ж. № 504 бекітілген) заңды және жеке тұлғалардың жоғарыда көрсетілген қызметті жүзеге асыруына рұқсаттар беру тәртібін, олар берген өтінішке сәйкес регламенттейді.

Рұқсат әуежайдың тұрақты жұмыс істейтін комиссиясының қорытындысы негізінде беріледі, ол қызметтің ұшу қауіпсіздігіне әсер ету дәрежесін айқындайды, бірақ объектілерді салу үшін жер учаскелерін бермейді.

Сонымен, ҚР "ҚР сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы" Заңына сәйкес аумақта құрылыс салу, ведомстволық бағынысты аумақта жер учаскелерін таңдау, беру туралы шешімдер қабылдау Жергілікті атқарушы органдардың құзыретіне жатады.

Осыған байланысты, Министрлік бірнеше рет, оның ішінде әуе апатына дейін жергілікті атқарушы органдардың атына әуеайлақ маңындағы аумақта жер учаскелерін беру кезінде заңнама талаптарын сақтау қажеттілігі және бұрын салынған заңсыз құрылыстар бойынша тиісті шаралар қабылдау қажеттілігі бойынша хабарлама жіберді.

Азаматтық авиация саласындағы уәкілетті орган тұрақты негізде қолданыстағы нормативтік-құқықтық базаны жетілдіру бойынша жұмыс жүргізіп жатқанын атап өткен жөн.

Бүгінгі таңда Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісінде қаралып жатқан "ҚР кейбір заңнамалық актілеріне көлік мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" заң жобасын қабылдау жұмыстары жалғасуда.

Заң жобасында әуеайлақ маңындағы аумақтарды пайдалану бойынша нақты талаптарды белгілеу мақсатында заң жобасында бірқатар түзетулер, атап айтқанда, қолданылатын терминологияның біркелкілігі, әуеайлақ маңындағы аумақта орналасқан жер учаскелеріне құқық беру тәртібі, Қазақстанның авиациялық әкімшілігіне ұшу қауіпсіздігіне қатер төндіретін қызметке рұқсат беру бойынша құзырет беру көзделеді.