24/06/2021
2020 жылдың 9 қарашасында Ақтау-Нұр-Сұлтан бағытындағы Air Astana әуе компаниясының Embraer 190 E2 ұшағымен болған оқиға орын алды. Нұр-Сұлтан қаласының әуежайына төмендеу кезінде экипаждың ескерту хабарламасы іске қосылды, ол ұшақты басқарудың көптеген жүйелерін жоғалтуға әкелді, нәтижесінде елеулі авиациялық оқиғаға айналды.
Жолаушылар ұшағы экипаждың мұқият әрекеттерінің арқасында қауіпсіз жерге қонды, кейін тергеу басталды. Бортта ҚР азаматтарының 7 экипаж мүшесі және 102 жолаушы болған. Әуе кемесі Нұр-Сұлтан қаласының әуежайына штаттық режимде қонды. Зардап шеккендер жоқ.
Алғашқы тергеуден кейін авиациялық оқиғалар мен оқиғаларды тексеру басқармасы оқиғаның мәртебесін өзгертті және одан әрі тергеу үшін әуе компанияға берілді. Қазақстанның авиациялық әкімшілігі бұл оқиғаны елеулі оқиға деп бағалады және Аіг Astana әуе компаниясы 2020 жылғы 15 желтоқсанда Embraer ұшақтарының бүкіл паркін пайдаланудан шығарды. Бұл әуе компанияның ұшу қауіпсіздігін басқару жүйесін талдауды орындағаннан кейін, сондай-ақ Қазақстанның авиациялық әкімшілігін осы шешім туралы хабардар еткеннен кейін басталған болатын.
Қазақстанның авиациялық әкімшілігі Бразилияның ұлттық азаматтық авиация агенттігімен (ANAC) Еуропалық ұшу қауіпсіздігі жөніндегі агенттіктің (EASA), Британдық Азаматтық авиация агенттігінің (UKCAA), Ирландияның авиациялық басқармасының (IAA) және АҚШ Федералдық авиация әкімшілігінің (FAA) қолдауымен жұмыс істейді.
ANAC әзірлеуші мемлекет ретінде Embraer ұшағында пайдаланылатын гидравликалық сорғылардың шекті қызмет ету мерзімін өзгерте отырып, ұшуға жарамдылық директивасын шығарды. ӘК ұшуды пайдалану жөніндегі нұсқаулық қаралды және барлық өзгерістерді ANAC осы проблеманы қайта туындауының алдын алу мақсатында мақұлдады.
Қазақстандық заңнамаға бейімделген британдық модель процестерін қолданатын Қазақстанның авиациялық әкімшілігі ұшу қауіпсіздігі тәуекелінің жоғары деңгейін ескере отырып, “Эйр Астана” ұсынған есепті қарау үшін әуе кемесінің осы түрімен авиациялық инциденттерді қарау жөніндегі комиссияны құру туралы шешім қабылдады. Ұсыныстар әуе компаниядан және өндірушіден, сондай-ақ қолдау көрсететін мемлекеттерден шақырылған бақылаушылармен кездесулерде қарастырылды. Үш апта ішінде комиссия инциденттің негізгі себептерін түсінуге ықпал еткен және анықталған кемшіліктерді жою бойынша шараларды әзірлеуге көмектескен отырыстар өткізді. Комиссия ANAC-тың Қазақстанның авиациялық әкімшілігімен өте ашық жұмыс істеген және өзгерістердегі қажеттіліктерді бағалауда және оларды белгіленген процестер арқылы санкциялауда, сондай-ақ бақылаушылардың пікірлерін түсінуде ынтымақтастыққа дайын әзірлеуші мемлекет ретінде қатысуын атап өтеді.
Комиссия мүшелерінің қорытындылары:
ANAC гидравликалық сорғылардың қызмет ету мерзімін қысқартатын ұшу жарамдылығы туралы нұсқаулық шығарады.
Ұшуды пайдалану жөніндегі Нұсқаулыққа және тексеру парақтарына өзгерістер енгізілетін болады.
Пайдаланушы өндірушімен бірлесіп каскадты әсерлердің туындау мүмкіндігін анықтау үшін болашақ оқиғаларды бағалау бойынша тұрақты жұмыс жүргізетін болады.
Өндіруші гидравликалық сорғы дизайнының балама мүмкіндіктерін бағалауды жалғастырады және жаңартылған ерекшеліктер туралы хабарлайды.
Қазақстанның авиациялық әкімшілігінің комиссиясы қараған тергеу туралы есептің толық көшірмесі мүдделі тараптардың назарына қоса беріледі.